3. til 7. oktober 2007



torsdag 27. september 2007

tova strikkekule fra margot

Margot Viste har strikket denne kurven, - en "kule" til å ha garn og strikkesaker i.


Kurven er etter en oppskrift av Cat Bordhi. Den er strikket av Articgarn fra Europris, så den er stødig og god. Strikkekurven er ca 35 cm høy, 110 rundt der med lommene og vel 85 cm rundt magen. Fargene er vinrødt, marine og sennepsgult. Lommene rundt er fine til å ha ting i som man trenger for hånden, det går fint an å putte ting ned bak den blå bremmen og oppi er det plass til nøster. Den fungerer helt fantastisk, en slipper at nøstene løper rundt på golvet.



Jeg er veldig glad i den, da den var et prosjekt jeg holdt på med under cellegiften og jeg merket at jeg mestret det. Både var det store pinner som jeg klarte holde, samt at det var utfordrende slik at jeg følte jeg mestret noe. Den tiden jeg laget den var jeg så sliten at jeg orket ikke gå på butikken, så det å reise ut og få tak i mer garn var prosjekter i seg selv, men med mestringsfølelse. Derfor er jeg glad for å gi den til aksjonen. Håper den kan kommet til glede og nytte hos noen!

Ingen kommentarer: