3. til 7. oktober 2007



torsdag 13. september 2007

rosa heklet babyteppe fra giram

Giram har heklet dette rosa babyteppet.



kreativ hobbyartist: giram
størrelse: 80 cm x 105 cm
materiale: mandarin petit bomullsgarn fra sandnesgarn, 100% bomull
dato: 10. september 2007



"Tross en alder av bare 24 år har jeg strikket siden jeg var 4 år, og
heklet nesten like lenge. Jeg bruker håndarbeid som terapi i
hverdagen, og da sjansen til å lage noe for en god sak kom, var ikke
betenkningstiden lang. Grunnen til at jeg ønsker å være med på dette
er fordi kreft er noe som alle har vært borti. Selv har jeg vært
pårørende til flere og sykepleier for noen. Noen har overvunnet, men
desverre har flere også tapt. Jeg ønsker å bidra til at forskning
fortsetter slik at kreft kanskje kan overvinnes tilslutt, det er en
grusom sykdom som påvirker alt for mange.

Håper dette teppet kan være med på å gi varme og trygghet for mange
generasjoner fremover."

Ingen kommentarer: