3. til 7. oktober 2007



torsdag 27. september 2007

sjal fra anett

Anett Østmoe har strikket dette sjalet.


kreativ hobbyartist: anett østmoe
størrelse: 70 cm midt bak, 170 cm fra spiss til spiss
materiale: dream mohair (78% mohair, 12% ull og 10% polyamid)
dato: september 2007



Dream Mohair er 78% mohair, 12% ull og 10% polyamid.
Sjalet måler 70 cm fra midt på ryggen til spiss.
Fra "arm til arm" måler det 170 cm, og fra "arm" ned til spiss" måler det 110 cm.
Det er strikket rett hele tiden. Kanten rundt er heklet. Det er elastisk og skikkelig godt og varmt.
Sjalet er ikke blokke det da det gjør seg best slik det er.

"Jeg har alltid vært oppvokst i et hjem hvor både mamma og mormor og bestemor var flinke i håndarbeid. Mormor var en kløpper
til å sy på symaskin og til å strikke sokker og ikke minst brodere flotte broderier med så små sting at man nesten ikke så de.
Hun heklet også flotte duker med heklenål 0.25 - ikke skjønner jeg hvordan hun fikk det til.

Mamma sydde klær til meg da jeg var liten. Hun har strikket utallige gensere til både meg, pappa og seg selv. Hun er også av de
som ikke bare kan sitte foran tv-en, men må ha et arbeid i hendene. Når hun ikke strikker så hekler hun brikker i fleng."

Så med denne kreative arven fra mor og bestemødre, er et håndarbeide aldri langt unna hos Anett - om
det er i en stol foran tv-en - på trikken på vei til jobb eller i bilen på et eller annet sted - tid må utnyttes, man vet aldri når den plutselig kan ta slutt.

Ingen kommentarer: