3. til 7. oktober 2007



tirsdag 17. juli 2007

oktoberrosablogger: silja

Det kom en mail med en påmelding fra Silja, og der skriver hun:

"Siden jeg bare poster på engelsk i bloggen min, vil jeg med noen enkle ord på norsk beskrive hvorfor jeg brenner for det rosa.

Min mor fikk brystkreft med spredning for 13 år siden i en alder av 45 år, det var ganske så alvorlig og hun var gjennom en tøff tid med cellegift og stråling samtidig som var det "vanlige" den gangen. Hun har i de 13 årene etter behandlingen vært frisk og uten tilbakefall heldigvis. Bekymringen og angsten for at det kommer tilbake er noe hun og vi alltid vil måtte leve med. Det er mange i min familie og slekt som har hatt brystkreft, og selv er jeg i risikosonen for å få det og startet tidlig med å ta mammografi og UL av brystene.

Brystkreft er en skummel sykdom, den kjenner ingen begrensninger og skiller ikke på mennesker uansett samfunnsklasse, tro, bakgrunn eller status! Derfor er det viktig at vi kan støtte det vi kan for at det skal bli mer forskning på dette og kanskje en gang i fremtiden vi kan drømme om at dette blir noe som sjelden rammer menneskeheten.

Og jeg håper alle husker på at det er bedre å ha sjekket seg en gang for mye enn en gang for lite hvis en har mistanker om at det kan være noe!"
(link satt inn av red.)

Takk, Silja, - også for bidraget til oktoberrosa auksjonen 3.-7. oktober.

1 kommentar:

Betty Boom sa...

Flott blogg.

Jeg blir så glad når jeg ser at andre bretter opp armene og deler.

Takk.

Betty