3. til 7. oktober 2007



søndag 2. september 2007

la bloggen bli rosa i oktober

I oktober (eller snart for min del) så er det en del blogger som blir "rosa" i oktober, - pink for october.

De skriver:
"Web sites will Go Pink during the month of October to bring attention to Breast Cancer Awareness Month, get people talking about breast cancer, and raise money for research."

"Websider vil "vær' litt rosa" i oktober for å påpeke at dette er måneden da fokus settes på kvinner og brystkreft, for å få folk til å snakke om brytstkreft og for å samle inn midler til forskningen." (fritt oversatt: merete)

Sjøl har jeg laget en egen banner for anledningen og kommer til å forandre på noe skriftfarge og sånt (det som er enkelt gjort) slik at rosa blir gjennomgangsfargen.

Du kan lese mer her om hvordan det gikk i fjor.
Nå er det september, og de skriver at årets aksjon skal starte igjen da.

Uansett, jeg gjør min egen side rosa for å vise hva jeg står for i oktober.
Hvorfor det?
For at jenter som disse to, min datter og mitt første barnebarn, skal få voksen opp med mindre risiko for å få eller dø av brystkreft.


~ laget ved hjelp av flickrtoys

Ingen kommentarer: