3. til 7. oktober 2007



søndag 30. september 2007

lappeteppe fra elisabeth augusta og merete

Elisabeth Augusta Borchgrevink og Merete Veian har sydd dette lappeteppet.



kreativ hobbyartist: elisabeth augusta borchgrevink og merete veian
størrelse:
materiale: bomullsstoffer, syntetisk vatt
dato: sommeren 2007



Vi sydde dette teppet av rester og som et sammarbeidsprosjekt sommeren 2007. Først sydde vi fargeblokker mens vi hadde ferie sammen. Så reiste vi hver til vårt og quiltet halvparten av blokkene i teppet før vi sendte det mellom oss for å få det ferdig til auksjonen.

Elisabeth Augsuta:
"Jeg liker å skape med stoff og tråd og leke meg fram til små og store ting - fra spisebrikker til sengetepper. Og siden en kvinne aldri kan få for mange vesker, lager jeg noen slike også."

Merete:
"Jeg uttrykker meg best i stoff og med tråd og symaskin, men i hverdagen er det lett å gripe til strikkepinner, et tastatur, et kamera eller skrible på papir. Kanskje er det en perleide som tar form? Hverdagen er full av impulser, inntrykk som trenger seg på for å få et følbart, synlig uttrykk, - jeg elsker den prosessen."

Ingen kommentarer: