3. til 7. oktober 2007



søndag 30. september 2007

"summerlove" :: bilde fra sipusa

Sipusa har bidratt med dette bildet, - "Summer Love".



kreativ hobbyartist: sipusa
størrelse: ca. 75 cm x 100 cm
materiale: akryl på lerret, lerret av ull
dato: 2003

Jeg hadde tidligere hatt en mørkere og mer dyster tone i bildene mine, men på den tiden jeg malte dette og et annet i litt samme stil begynte livet mitt å svinge og gå rett vei.
Jeg har alltid vært facinert av bruer, så at kvinnen skulle gå over ei bru var selvsagt, egentlig er faktisk brua hovedmotivet i bildet.
Hun som går over er der fordi jeg var facinert av det kroppslige og av kjærlighet på alle måter på den tiden og nakenheten representerer en slags sårbarhet tror jeg, samtidig som brudesløret er noe optimistisk.
Hendene, jeg vet ikke om de er beskyttende eller om de griper etter henne. Og øynene?

Hmmm....dato når bildet er laget..?
La meg se, det er nok i hvert fall tre år siden, kanskje fire... har nesten bare strikket de siste årene, for jeg liker bare å male på store lerret. Men når man ikke kan kjøpe store lerret, ja, da får man utløp for kreativiteten på andre måter!

Penger har aldri maktet å motivere meg, jeg må ha andre forsterkere i livet mitt, som å gjøre andre glad eller å få tak i noe jeg ønsker meg veldig. For eksempel noe flott garn.

Jeg ønsker å drive med det jeg liker og finner meningsfullt og det er derfor jeg vil bidra til dette også.

Ingen kommentarer: